Najväčším podnikovým závodom, pokiaľ ide o rozsah, zložitosť výroby a sortimentu je závod Boleráz v okrese Trnava. Vznik závodu sa datuje od roku 1912. V tom čase to je poľnohospodársky liehovar. V dôsledku I. svetovej vojny začne liehovar upadať, avšak bohatá surovinová základňa a lacné pracovné sily predurčujú oblasť na orientáciu na potravinársky priemysel. V roku 1919 dostane továreň príležitosť na oživenie, keď ju do vlastníctva získa firma Deutsch a Grünfeld.
Tá na mieste vybuduje prvú škrobáreň, ktorá vyrába škrob z divých gaštanov. Stane sa tak jednou z prvých škrobární na svete. Firme sa však základná surovina vo forme gaštanov neosvedčí, a tak hľadá vhodnú náhradu. „Osvietenie“ príde vďaka „zlatému“ kukuričnému klasu a podnikatelia sa preorientujú na výrobu škrobu z kukurice. Slovenský produkt získa už v tom čase svoje známe logo so žltým kukuričným klasom. Typická ochranná známka je chránená dodnes.
Majitelia škrobárne objavujú jedinečnosť kukuričného škrobu a jeho využitia v potravinárstve. Prispôsobujú tomu celú výrobu. Okrem škrobu sa v tridsiatych rokoch v Boleráze vyrábajú aj vlhké a suché kukuričné mláto, a po roku 1940 sa do výroby pridáva aj kukuričný sirup.
Napriek krušným chvíľam medzivojnového obdobia si závod v Boleráze zachováva svoju autenticitu a zostáva verný produkcii kukuričného „zlata“.
Tradičná slovenská výroba a jej produkty ustáli náročné medzivojnové obdobie, továreň začne opäť napredovať a spolu s ňou sa rozširuje aj portfólio výrobkov. Výroba sa tak začne orientovať na segment pudingových práškov. Jedným z prvých je Zlatý klas, v tom čase nazývaný Krémový prášok so zlatým klasom.
Prirodzenou voľbou chuti Zlatého klasu je vanilková aróma a jemné žlté sfarbenie. Vanilka, ako jedna z najuniverzálnejších chutí pri pečení je už v tom čase medzi gazdinkami veľmi populárna. Jemné žlté sfarbenie krému, ktoré si dnes mnohí spájame s vanilkou však bolo v skutočnosti z vaječných žĺtkov, ktoré sa pôvodne, spolu s mliekom a vanilkovým strukom, používali na prípravu krémov do zákuskov (tzv. custard - vaječný krém pôvodom zo Spojeného kráľovstva).
Novinka sa v slovenských domácnostiach uchytí takmer ihneď a mnohí jej tajnú receptúru, ktorá sa zachováva dodnes, pripodobňujú Coca-cole. Rovnako ako v prípad Coca-cola, aj Zlatý klas má svojich napodobňovateľov, no žiadny sa nevyrovná originálu!
Vznik Československej federatívnej republiky prinesie nové generálne riaditeľstvo LIKO, pod ktoré sa začleňujú všetky Slovenské škrobárne, zastrešené podnikovým riaditeľstvom Slovenské škrobárne n. p, so sídlom v Trnave. Produkciu Zlatého klasu to však neohrozuje, práve naopak. Aj naďalej putuje k spokojným zákazníkom, tentokrát vo väčšom 40g balení.
Po Nežnej revolúcii prichádzajú ďalšie zmeny a podnik v Boleráze viackrát zmení majiteľa. Najprv funguje samostatne ako Slovamyl Boleráz, neskôr pod belgickou firmou Amylum. Osud závodu sa však začne uberať smerom k podobe výrobkov, ktoré sú dnes mnohým veľmi dobre známe. O stabilizáciu situácie sa pričiní spoločnosť Dr. Oetker, ktorá v roku 1993 odkúpi výrobné značky a receptúry továrne v Boleráze.
Segment pudingových práškov povýši na nevyhnutnosť pre každú domácnosť. Spoločnosť Dr. Oetker sa rozhodne zaviesť opatrenia, aby bol tento „lokálny poklad“ ešte viac atraktívny a prijme kroky na zvyšovanie kvality výrobkov a zefektívnenie technologických postupov. Symbolom cesty k modernej výrobe sa stane redizajn obalu Zlatého klasu, pričom jeho názov aj receptúra ostávajú zachované z úcty k tradíciám a rokmi vycibrenej kvalite výrobku.
V roku 1993 spoločnosť Dr. Oetker odkúpi výrobné značky a receptúry závodu v Boleráze. Kukuričný škrob si zachováva svoje popredné miesto vo výrobnom procese a stáva sa symbolom segmentu pudingových práškov.
Vedenie spoločnosti Dr. Oetker prijíma opatrenia na zvyšovanie kvality produktov a zjednodušenie technologických postupov.
Obal Zlatého klasu prechádza redizajnom, receptúra a názov však ostávajú nezmenené.
V roku 2011 výrobok Zlatý klas dostáva značku kvality. Napĺňa sa tak filizofia "Kvalita je najlepší recept".
Dr. Oetker prichádza na trh s novinkou Premium Zlatý klas, ktorý ponúka výnimočnú receptúru s obsahom vanilkového struku a extraktu z vanilky Bourbon z ostrova Madagaskar. Dr. Oetker tak prináša nový rozmer chuti na dosah.
V roku 2020 výrobok Zlatý klas dostáva značku kvality 2. stupňa.
2. stupeň sa udeľuje výrobkom s nadštandardnými kvalitatívnymi parametrami.
Bohatstvo ukryté v Zlatom klase objavuje a oceňuje aj mladá generácia Slovákov. Dôvodom sú gastronomické inovácie a trendy, ktoré oživujú klasické recepty z minulosti a ponúkajú ich v novom a modernom šate. Môžeme teda konštatovať, že Zlatý klas má svoje pevné miesto aj v modernej kuchyni a je neoddeliteľnou súčasťou moderného pečenia aj po 75-ich rokoch svojej bohatej histórie.
Boli by sme radi, ak by ste súhlasili s tým, aby sme my a naši partneri mohli používať súbory cookie a podobné technológie na lepšie pochopenie spôsobu, akým používate našu webovú lokalitu. Umožní nám to lepšie pochopiť správanie používateľov a prispôsobiť mu našu webovú lokalitu. Okrem toho by sme my aj naši partneri chceli tieto údaje využívať na zasielanie personalizovaných ponúk prostredníctvom ich platforiem.
Ak s tým súhlasíte, kliknite na tlačidlo „Súhlasím“. Váš súhlas výslovne zahŕňa aj súhlas s možnosťou transferu údajov do USA v zmysle článku 49 GDPR resp. § 51 Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov. Podrobnejšie informácie nájdete v našich zásadách ochrany osobných údajov, pričom tu môžete získať aj podrobnejšie informácie o prenose údajov technologickým dodávateľom/ poskytovateľom a partnerom v USA. Svoje rozhodnutie môžete kedykoľvek zmeniť.
Tieto súbory cookie a podobné technológie potrebujeme na zabezpečenie základných funkcií webovej lokality. Medzi ne napríklad patrí aj ukladanie týchto nastavení. Je to výslovne nevyhnutné, aby túto funkciu nebolo možné vypnúť.
Okrem toho by sme sa radi dozvedeli viac o tom, ako používate našu webovú lokalitu, a na základe toho ju optimalizovali pre vás a ďalších používateľov. Na tento účel používame súbory cookie a podobné technológie mapujúce správanie používateľov, ktoré nám pomáhajú vylepšovať našu ponuku pre vás.
Taktiež využívame technologických poskytovateľov, ktorí môžu postúpiť Vaše údaje do USA. V takomto prípade existuje potenciálne riziko, že americké bezpečnostné služby môžu sprístupniť Vaše údaje bez predchádzajúceho upozornenia, pričom pravdepodobne proti tomu nebudete mať možnosť uplatniť účinný prostriedok v USA.
Áno
Nie
Aby sme dokázali naše marketingové kampane prispôsobiť vašim potrebám, zhromažďujeme údaje o tom, odkiaľ ste prišli na našu webovú lokalitu a ako reagujete na naše reklamy. To nám pomáha lepšie prispôsobiť naše reklamy a obsah vašim potrebám a záujmom. Naši marketingoví partneri tieto informácie využívajú aj pre vlastné potreby, napr. na personalizáciu vášho konta alebo profilu v rámci ich platformy.
Taktiež spolupracujeme s partnermi, ktorí môžu postúpiť Vaše údaje do USA. V takomto prípade existuje potenciálne riziko, že americké bezpečnostné služby môžu sprístupniť Vaše údaje bez predchádzajúceho upozornenia, pričom pravdepodobne proti tomu nebudete mať možnosť uplatniť účinný prostriedok v USA.
Áno
Nie