Cesta k zlatej tradícii

Keď sa povie Zlatý klas, takmer každý si predstaví nezabudnuteľný symbol kukuričného klasu v zlatej farbe na obale. Vďaka svojej dlhoročnej tradícii výroby doslova zľudovel a stal sa nenahraditeľným členom mnohých slovenských domácností.

Tak ako na začiatku, aj dnes putuje k svojim spokojným zákazníkom z výrobne v Boleráze pri Trnave. Aj preto môže o sebe hrdo prehlásiť, že píše históriu Dr.Oetker na Slovensku

1919 Prvé pokusy

Vlastníci slovenskej škrobárne v Boleráze, Deutsch a GrunfeId, sa pokúšajú vyrobiť škrob z divých gaštanov, no neúspešne. Svoje počínanie preorientujú na kukuricu. 

 

 

1924 - 1927 Hľadanie tej najlepšej receptúry

Majitelia škrobárne objavujú jedinečnosť kukuričného škrobu a jeho využitia v potravinárstve. Prispôsobujú tomu celú výrobu.

Napriek krušným chvíľam medzivojnového obdobia si závod v Boleráze zachováva svoju autenticitu a zostáva verný produkcii kukuričného „zlata“.

1947 Novinka, ktorá sa stala nenahraditeľnou

Závod v Boleráze napreduje a začína so segmentom pudingových práškov. Jedným z prvých bol Zlatý klas, v tom čase nazývaný Krémový prášok so zlatým klasom. Jeho receptúra sa zachovala dodnes a ostáva tajomstvom výrobcov aj naďalej.

1970 Dobré veci ostávajú

Vznik Československej federatívnej republiky priniesol nové generálne riaditeľstvo LIKO, pod ktoré sa začleňujú všetky Slovenské škrobárne, zastrešené podnikovým riaditeľstvom Slovenské škrobárne n. p, so sídlom v Trnave. Produkciu Zlatého klasu to však neohrozuje, práve naopak. Aj naďalej putuje k spokojným zákazníkom, tentokrát vo väčšom 40g balení.

                                       

1989 - 1993 Ľudia sa menia, recept ostáva

Po nežnej revolúcii zaniká podnik Slovenské škrobárne n.p. Závod v Boleráze chvíľu funguje samostatne ako Slovamyl Boleráz, neskôr pod belgickou firmou Amylum.

1993 - 2016 Moderná tradícia

V roku 1993 spoločnosť Dr. Oetker odkúpi výrobné značky a receptúry závodu v Boleráze. Kukuričný škrob si zachováva svoje popredné miesto vo výrobnom procese a stáva sa symbolom segmentu pudingových práškov.

Vedenie spoločnosti Dr.Oetker prijíma opatrenia na zvyšovanie kvality produktov a zjednodušenie technologických postupov.

Obal Zlatého klasu prechádza redizajnom, receptúra a názov však ostávajú nezmenené.

                                  

 

 

 

2016 - Nový rozmer chuti

Dr.Oetker prichádza na trh s novinkou Premium Zlatý klas, ktorý ponúka výnimočnú receptúru s obsahom vanilkového struku a extraktu z vanilky Bourbon z ostrova Madagaskar. Dr.Oetker tak prináša nový rozmer chuti na dosah.

                           

2017 - Slovenská klasika v modernom prevedení

Revolučná inovácia! Zlatý klas bez varenia šetrí čas. Blesková príprava za 3 minúty, bez potreby varenia a chladenia. Ideálny prípravu trendy „naked cake“ ale aj na tradičné krémeše. Poteší každú modernú gazdinku.

                            

Súhlas so sledovaním

Boli by sme radi, ak by ste súhlasili s tým, aby sme my a naši partneri mohli používať súbory cookie a podobné technológie na lepšie pochopenie spôsobu, akým používate našu webovú lokalitu. Umožní nám to lepšie pochopiť správanie používateľov a prispôsobiť mu našu webovú lokalitu. Okrem toho by sme my aj naši partneri chceli tieto údaje využívať na zasielanie personalizovaných ponúk prostredníctvom ich platforiem. Ak s tým súhlasíte, kliknite na tlačidlo „Súhlasím“. Podrobnejšie informácie nájdete v našich zásadách ochrany osobných údajov. Svoje rozhodnutie môžete kedykoľvek zmeniť.

Potrebné funkcie

Tieto súbory cookie a podobné technológie potrebujeme na zabezpečenie základných funkcií webovej lokality. Medzi ne napríklad patrí aj ukladanie týchto nastavení. Je to výslovne nevyhnutné, aby túto funkciu nebolo možné vypnúť.

Vždy aktívne
Analýzy a personalizácia

Okrem toho by sme sa radi dozvedeli viac o tom, ako používate našu webovú lokalitu, a na základe toho ju optimalizovali pre vás a ďalších používateľov. Na tento účel používame súbory cookie a podobné technológie mapujúce správanie používateľov, ktoré nám pomáhajú vylepšovať našu ponuku pre vás.

Áno

Nie

(Re)marketing/poskytovanie údajov tretím stranám

Aby sme dokázali naše marketingové kampane prispôsobiť vašim potrebám, zhromažďujeme údaje o tom, odkiaľ ste prišli na našu webovú lokalitu a ako reagujete na naše reklamy. To nám pomáha lepšie prispôsobiť naše reklamy a obsah vašim potrebám a záujmom. Naši marketingoví partneri tieto informácie využívajú aj pre vlastné potreby, napr. na personalizáciu vášho konta alebo profilu v rámci ich platformy.

Áno

Nie